PASSFÖRKLARING/FÖRELÄSNING

FÖRELÄSNINGAR:

  • KOST MED ELMINA SAKSI- För att kunna träna mycket krävs det bra kost och det kommer Elminas föreläsning att handla om. Hur kan du optimera din prestation med kosten? Föreläsningen tar även upp du minimerar risken att bli lurad av livsmedelsföretagen och istället gör smarta val.
  • MINDFULNESS MÖTER TRÄNING MED ULRIKA BORÉN– För 1,5 år sedan satte jag för första gången min fot på NTC – Norrköpings Träningscenter och testade 3D- träning (funktionell träning för hela kroppen). Sneglade in i salen bredvid på Crossfitutövarna och var högst tveksam till om jag skulle prova det. Klev ur min comfortzone och testade. Och blev fast. Sedan dess snittar jag och min man 3-4 pass i veckan och jag kan inte säga annat än att jag älskar det. Blir glad i kroppen varje träningstillfälle, lär mig saker jag aldrig tidigare trott jag skulle kunna och blir starkare och mer inbiten för varje Crossfit-pass jag kör.I kombination med min andra passion – yinyoga- så kan jag bara konstatera att jag får det bästa av två världar.
    Lugnet, stillheten andningen och den mjuka stretchen i yogan.
    Adrenalinet, muskelstyrkan och pannbenet i Crossfiten.Vad detta gör med kroppen och för välmåendet och glädjen i livet + mycket mer, kommer jag att dela med mig av under min föreläsning.
  • LIVET- INTE ALLTID EN DANS PÅ ROSOR MED TOBIAS KARLSSON-Livet för Tobias, har inte alltid varit en dans på rosor. Följ med på en inspirerande föreläsning om Tobias liv, där han öppet delar med sig av sina erfarenheter om hur det är att känna utanförskap i skolan, att ljuga för sig själv, inte passa in och om allas lika värde. Han berättar om sin uppväxt med mobbing och homosexualitet och hur han äntligen fann sig själv, friheten och styrkan att aldrig ge upp något man älskar – och att fortsätta våga drömma. Inspireras av hur Tobias lever sin dröm– och hur du kan leva din!
  • MÅL ÄR DRÖMMER MED DEADLINES MED PISCHA STRINDSTEDT- Pischa tar oss igenom sin resa om hur hon lyckades gå från krogråtta till att leva och arbeta med sin dröm. En workshop där du får konkreta tips och inspiration till att lyckas med dina drömmar & mål.

Alla föreläsningar är 60 minuter.

PASSFÖRKLARING

  • Crossfit med Hugo Rosas 30 min: Konstant varierade funktionell träning under hög intensitet. Pass sammansatta så att du ska bli så allsidigt tränad som möjligt. Ni kommer att jobba i par om 2 och det kommer att vara mer flåsigt än tungt. Du kan delta även om du aldrig har kört CrossFit tidigare. Kolla gärna in detta klipp för att få en bättre förståelse för CrossFit: https://www.youtube.com/watch?v=mlVrkiCoKkg&t=24s.
  • Träning med Pischa Strindstedt 60 min– WÖRKOUT – räkna med att kliva ur comfortzon och träna hela kroppen med hjälp av din egen kroppsvikt och varandras. Ett pass där vi utmanar både flåset och styrkan i övningar du kanske aldrig testat förut. Förutom en träningsvärk du sent kommer att glömma kommer träningen att locka fram ett och annat glädjeskratt!
  • Danspass med Tobias Karlsson 60 min– ”Dont stop me now” som är ett energiskt jive inspirerat pass till Queens evergreen. Man blir så glad och upplyft. Jag lovar att man går lyckligare därifrån.
  • 3D-träning med Zara Karlsson och Magnus Liljeblad 60 min: Vad är 3D-träning? Hur påverkar naturlagarna vårt sätt att röra oss? Vad är egentligen funktionell träning och för vem? Under vår föreläsning/träningspass kommer vi att prata om detta och mycket mer. Hur vi ser på träning, varför vi tränar som vi gör och vilka effekter det ger. Vi vet idag att våra naturlagar som tex gravitation, massa/moment och underlagskrafter påverkar oss otroligt mycket. Kroppen är skapt för att röra sig obehindrat i våra tre rörelseplan och alla delar i kroppen spelar en viktig roll för vår funktion. Dessa faktorer utgör kärnan i vår träningsfilosofi. Under passet kommer du få möjlighet att prova på det vi pratat om under föreläsningen. Det blir ett tufft fyspass med övningar i många olika positioner, hög puls och mycket glädje. Du kommer få förståelse för att det finns ett syfte och en tydlig tanke och bakom varje övning vi gör.
  • We all have a fighter in us med Madeleine Vall Beijner 60 min: En kul mix av boxning, sparkar och kampmoment. Alla kan vara med (inga tidigare erfarenheter krävs).
  • Löpning med Helen och Elin 60 min: Passet passar alla oavsett om du är nybörjare inom löpning eller om du är en erfaren löpare. Under passet arbetar vi med rörlighet och styrka anpassat för löpare. Vi testar löpskolningsövningar som förbättrar din löpteknik samtidigt som de stärker dina leder och ger bättre koordinationsförmåga.  Utöver en kort uppvärmningsjogg springer vi inga längre sträckor utan utmanar pulsen genom korta intervaller. Du kommer att få löpteknikstips och löparglädjen är i fokus under detta pass.
  • Procedos Elements One med Zara Karlsson, Magnus Lilljeblad: This energizing class will provide you with knowledge about your body and its movements. You will be guided in an easy and accessible way throughout the class to get the most out of it. You will in 45 minutes do more than hundreds of different lounges, squats and reaches. Procedos Elements One will improve your heart as well as your overall strength. Regardless of where you are today, this class will help you to get closer to where you want to be tomorrow. Your body will be inspired and challenged in different ways and you will definitely be a better version of you, both mentally and physically. Se gärna film: https://www.facebook.com/ntcnorrkoping/videos/568577043491207/.
  • Träning under graviditet + Bäckenbotten & Bål med Lillemor Gustafsson 60 min- Känner du att dina inre-magmuskler/bål inte helt är med i vardag & träning? Behöver du jobba upp mer styrka i bäckenbotten? Fokus under första delen av passet kommer vara bål-stabilitet, hitta inre magmuskler samt bäckenbotten. Vi går igenom kort info & sen tränar vi ihop med olika rörelser i olika rörelseplan, kan bli tungt & kan bli lättare, allt efter din förmåga att hitta musklerna. Andra delen av passet kommer ägnas åt Träning under graviditet där vi går igenom övningar som är bra att jobba med under graviditet och saker som är bra att tänka på som gravid då du eller din kund träna.
  • Tyngdlyftning med Patricia Strenius 90 min-  Ni kommer att ha möjlighet att testa på de olympiska lyften ryck och stöt.
  • Rörlighetspass- Grunderna, inget fluff– Mobilitet, stabilitet och rörelse, för alla med Erik Börjesson 60 min– Mobilitet, stabilitet och rörelseförmåga är några viktiga grundstenar för en bra fysisk förmåga. Väldigt ofta hoppar personer över dessa viktiga fundament för att på kort sikt nå ”framgång”. Min förhoppning är att du lämnar den här klassen med bättre koll på hur viktig grunden är när vi utsätter kroppen för påfrestningar, men också med några effektiva verktyg som kan hjälpa dig att nå din högsta atletiska potential. Varmt välkomna till en tuff och utmanande upplevelse!
  • Yoga med Carina Ström- 60 min– Carina med assisteringsteam kommer att bjuda på en klass där hon vill förädla din förmåga att skapa mer balans i ditt liv ur både fysiska & mentala synvinklar. Fokus kommer att ligga på att hitta lättheten och balansen i kroppen genom att vara stabil och grundad på ett lekfullt sätt med både flöden och mycket kraft, andning ingår också i konceptet!
  • Modus med Friskis och Svettis- 60 min- Modusbestår av två delar: Allmän och specifik träning. Den allmänna träningen består av kondition, styrka och rörlighet. Den specifika träningen består av inriktade, inspirerande och ibland lite överraskande övningar som 3D-styrka, explosivitet, tåstyrka, skidprepp eller snabbhet. Kombinationen av allmän och specifik träning blir en schysst helhet, en blandning som ger all träning du behöver. Läs mer här: https://www.friskissvettis.se/Norrkoping/Traning/Modus
  • Step Explode med Friskis och Svettis- 60 min- Step explode är dans för dig som vill hårdträna. Det här är ett kraftfullt pass där stepbrädan ger dig både extra träningseffekt och mer dansutmaning. Varje låt har sin egen karaktär, koreografi och sätt att använda brädan. Karaktären på passet är energirik, explosiv och effektfull. Läs mer här: https://www.friskissvettis.se/Norrkoping/Traning/Dans/stepexplode
  • Flex med Friskis och Svettis- 60 min-  Flex är funktionell träning ut i fingerspetsarna. Här utmanar du din rörlighet genom att ta ut varje rörelse fullt ut. Känslan är fokuserad, atletisk och energifylld. Lär mer här: https://www.friskissvettis.se/Norrkoping/Traning/Stabilitetochrorlighet/Flex
  • Body Combat med Johanna Boge- 60 min- Body Combat är ett förkoreograferat non-contact, högintensivt 60 minuters gruppträningsprogram inspirerat av kampsporter som karate, kickboxning, taekwond.